24.3.09

akhirnya aku pulang ke kampong...

snap pic jap sebelum gerak..bus Transnasional KL-Teluk Intan ( RM 14.10) seposen pun berkira..



akhirnya rindu aku pada parent terbalas...tu la Tuhan maha adil..bila tergerak hati untuk benda yang baik sure kita akan didorong untuk itu.. bila kita berniat sesuatu..Tuhan akan buka jalan untuk kita.. heheheh..ermm disebabkan SPA suruh aku amek sijil SPM..so aku pun merancang untuk pulang..ke kampung halaman..tapi yang penting jumpa parents..hahahha..lebih syiokkk..so aku pun gerak la dari Khel ke Teluk Intan..yang merupakan bandar yang mungkin klasik dan aman..tak ada la busy sangat..tapi tak la mundur...nice..so aku naik la bus jam 10...agak2 3 jam perjalanan sampai la jam brape? ha jam 1...ha pandai pun..tapi awal sikit sampai time tu..bus nye meluncur pantas seperti pelesit...sampai di Teluk Intan..aku terus jalan sambil ambik beberapa pic...dah macam Slot 3 Hari 2 Malam dah...hahahahah..orang teluk intan usha pelik je..so what? ada aku curik kamera ko ke...huhuh..padahal pakai Hp Camera je..


Ha ni terminal bus yang baru..baru lagik siap..ni untuk bus ekspress..brommm..dush3..



Ha ni apa? ni la MAsjid...terletak kat tengah2 bandar..so tak ada alasan la kalo datang Teluk Intan tak leh semayang...hehehhehehe


Ni Pusat Pentadbiran Pusat..cukai tanah..JKM..BPR...semualah....


ni plak lenskap terbaru kat sini...


Ni la Menara Teluk Intan..condong tak? ha cuba tengok secara condong..ha kan condong..ni la menara kebanggaan kamik...hehehhehe


di bandar ni cukup lengkap dengan kedai segala...borong..supermarket..kedai buah-buahan pun ada..serba serbi lengkap la...apa yang nak semua ada..mcm2 ada..


ha ni akak jual kacang rebus...sekilo rm6...sempat gak aku bli untuk mak kat umah...nyam2..dush33....

so sempat jugak la aku merayap kat bandar 2... yang pasti bandar mcm ni best sebagai tempat singgahan...hotel pon tak brapa banyak..lagipun sini just ada menara condong..tengok setengah jam pun dah cukup tak payah bermalam...hehehhehehe..tapi banyak lagi tempat yang best yang ada kat sini...cuma tak sempat nak raound2...mak dah kol suruh balik cpat..hehehheheh..walaupun aku just balik sehari je..tapi syiok...hehehhehe...


1 comment:

  1. weii..tiket 2 harga rm14.20 la..plus rm0.10 tok insurans..hehe

    ReplyDelete