19.3.09

rindunya pada mak n abah


tibe..tibe rasa rindu sangat pada mak ngan abah kat kampung..entah la..mungkin hati mereka sama rindu pada ku..teringat aku baru-baru ni aku termimpi tentang kematian seseorang..mungkin pakcik ku...dalam mimpi tu..aku terlihat mayat sudah dikafankan..cuma ku tak pasti siapa itu..lalu aku terus memeluk emak..dengan erat sekali..aku menangis dan menyatakan yang aku sangat takut..teresak2 aku..mak cuma tersenyum..
aku tersedar dari mimpi..namun air mata masih juga mengalir..
aduh..dalam waktu itu rasa betapa rindu teramat sangat..rindu pada masakan..ciuman emak..bau emak..sampai bile2 aku akan ingt..

aku bersyukur dapat mak dan bah yang cukup aku sayangi..dan aku rasakan perangai mereka cukup sama dengan aku..ye la..dah namenye pun anak..ada perangai emak sama dengan aku..dan ada perangai atau cara abah sama dengan aku...
huhuu..rindu..bukan boleh ditahan-tahan..

betul kata orang...dalam mana kita masih ada nyawa..dan mereka masih ada..segera la jenguk atau kembali kepada mereka..ye la..
aku mungkin agak sibuk menyelesaikan banyak perkara..namun aku masih belum lupa pada mereka..telefon aku jadikan tempat aku merasa sedikit rindu tu..
Ya Allah..moga kau restui dan redhakan segala apa yang berlaku..kau bagilah kesihatan dan kemurahan rezeki kepada ku dan ibu bapa ku...
semoga segalanya sihat2 belaka..


insyallah aku akan pulang..
rindu..rindu sgt2....
(sedih)

2 comments:

  1. ash, tktnye ak..mimpi ko seramnye..mmgla kite kne igt sume org akn mati..ble2 ms je..tp ak tetap tkt..huhu

    ReplyDelete
  2. sukela 2 org 2 nk blk kg pg esk..haih..

    ReplyDelete